lauantai 10. marraskuuta 2012

Homo keskellä kaupunkia!


Oltiin tänään iltaa istumassa kavereiden kanssa. Yksi sanoi, että hän on melkein kaikkeen tyytyväinen. Jotenkin se jäi ilmaan se kommentti, joten mä kysyin siitä tarkemmin. Pohdinnan jälkeen päädyttiin siihen, että oikeastaan kaikki muu on hyvin, mutta tyttöystävä asuu niin kaukana. Kai sekin asia vielä ajan kanssa korjaantuu. Veli avas suunsa ja käänsi kysymyksen mulle:
 
"Mihin sä et oo tyytyväinen?"

Mulla on loistavia ystäviä, loistava vapaa-aika, koulut ohi ja vakituinen työpaikka. Mul on vapaus tulla ja mennä miten mä tykkään. Melkein koko ajan mä valvon myöhään ja nukun pitkään. Kaikki on hienosti. Silti mun ei tarvinnut miettiä, sillä mä tiedän hyvin tarkkaan mihin en oo tyytyväinen.
 
"No, voisin mä seurustellakin." 

Seuraavaksi mulle kysyvään sävyyn arveltiin, ettei tässä kaupungissa varmaan oo kauheen helppoa löytää seuraa. Selitin lyhyesti jotain huvittavaa paskaa ja käänsin puheen muualle, koska tästä asiasta mä en oikeastaan halua puhua. Seuran hakeminen on juuri se asia, mitä oon pitkään ajatellut.

Mä olen kerran elämässäni saanut samassa kaupungissa asuvalta nuorelta homolta suurta kiitosta siitä, että mun nettikirjoitukset ja avoimmuus saivat sen tulemaan ulos kaapista. Siitä tuli niin mahtava tunne, että mun oli pakko mennä keskellä yötä pitkälle kävelylle sulattelemaan sitä kokemusta. Mä tiesin tehneeni jotain helvetin tärkeetä ja mulla oli sellainen juhlava olo, että jos mä nyt kuolisin niin kuolisin onnellisena.

Mut tässä ei oo kyse kuolemasta, vaan sen vastakohdasta ja siihen tarttumisesta. Mä haluan saavuttaa vielä paljon. Törmäsin tänään aamulla ihan sattumalta mun pitkäaikaisimpaan ystävääni, joka lähestyvistä synttäreistään puhuttaessa muistutti, että mullakin on vielä koko elämä edessä. Se kuulosti jotenkin lohduttavalta, koska se on totta.

Helsinki Pride 2012 latasi muhun taas paljon hyvää virtaa, mutta kylmä talvi on tulossa. Kaikki on päällisin puolin hyvin, mutta tänään musta tuntuu taas, että mun elämässäni on pitkään ollut vielä yhden tärkeän ihmisen kokoinen tyhjiö. Oon sallinut itselleni kerrottavan, että netistä on helppo löytää seuraa. "Helppo" vaan ei välttämättä oo se avainsana tässä yhtälössä.

2 kommenttia:

  1. Hyvin sanottu toi et "helppo" ei oo avainsana tuossa yhtälössä :). Nettideittailussakin on oikeesti todella vaikeeta löytää etsimäänsä, jos ei hae sitä _helppoa_. Joten toivotan sulle onnea! Toivottavasti löydät tai oot jo löytäny jonkun kivan jätkän! ;)

    VastaaPoista